Jindřichohradecké místní dráhy v současnosti dokončují opravu motorového vozu M 27.004 (805.904), který byl v dubnu 2018 poškozen při čelním střetu s traktorem v dopravně Včelnička.
Dne 18. 3. 2020 byla společnosti ČD Cargo předána lokomotiva 163.022, která byla jakožto první této řady u tohoto dopravce opatřena mobilní částí ETCS. Aktuálně pokračují práce i na prototypu zástavby OBU ETCS do řady 363, konkrétně na lokomotivě 363.075.
Dne 27. 4. 2020 Spolkový kartelový úřad (Bundeskartellamt, BKA) oznámil, že schválil akvizici společnosti Vossloh Locomotives GmbH, Kiel, čínským výrobcem CRRC, neboť neshledal důvody pro ohrožení hospodářské soutěže.
ZSSK vyzýva cestujúcich, aby navrhli polep jej najlepšieho rušňa na tému „Vlakom zodpovedne“.
S obnovením provozu některých dálkových spojů k 26. 4. 2020 se na koleje vrátila moderní hnací vozidla ČD. Předtím byla zcela odstavena Pendolina a Taurusy řady 1216 ÖBB s railjety. Vectrony řady 193 měly předepsán pouze jeden obrat Praha - Děčín v pracovních dnech.
V návaznosti na omezení v důsledku pandemie COVID-19 oznámila společnost Messe-Berlin dne 22. 4. 2020, že letošní ročník veletrhu InnoTrans se nebude konat v plánovaném záříjovém termínu.
Správa železnic dnes podepsala se společností SNCF smlouvu o poskytování služeb při přípravě výstavby vysokorychlostních tratí v České republice. Smlouvu uzavřeli prostřednictvím videokonference generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a prezident společnosti SNCF International Diego Diaz.
Dne 21. 4. 2020 podstoupily lokomotivy 388.001 a 002 pro ČD Cargo na velimské zkušební základně další kolo měření EMC.
V těchto dnech by se na vlacích EC 115/IC 112 měly opět několikrát objevit jednotky řady 680.
Společnost Messe Berlin, organizátor veletrhu InnoTrans, právě oznámila, že kvůli novým omezením v důsledku prevence proti šíření koronaviru odloží letošní ročník na jaro 2021.
Dne 22. 4. 2020 uskutečnila slovenská firma Railtrans International poprvé jízdu, při níž využila vlastní licenci dopravce i v Rakousku pro běžný nákladní vlak (po zkušebních Lv jízdách).
K již běžným případům “matení barvami” přibyl v těchto dnech další, jelikož společnost Rail Cargo Logistics si na dobu tří měsíců najala oba nové Vectrony dopravce Railtrans International (RTI).
V závodě Škoda Vagonka pokračuje stavba prvních patrových vozů pro pět třívozových vratných souprav pro ČD, které budou nasazeny na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm.
Ve dnech 20. - 23. 4. 2020 probíhá v žst. Prosenice montáž dvou výhybek, které umožňují jízdu do odbočky rychlostí 160 km/h, což bude využito při vjezdu/výjezdu vlaků do/z tzv. Dluhonické spojky.
Po prototypovém stroji 742.711, převzatém dne 30. 7. 2019, začíná nyní ČD Cargo přebírat sériové lokomotivy typu EffiShunter 1000-M.
Firma Siemens pokračuje ve zkouškách elektrických jednotek typu Desiro HC určených pro Izraelské státní dráhy (viz ŽM 3/20, str. 12).
Pro zajištění osobní železniční dopravy na trase Wien - Salzburg v době pandemie COVID-19 objednalo dne 17. 4. 2020 rakouské ministerstvo dopravy u dopravců ÖBB a WESTbahn dálkové vlaky v závazku veřejné služby.
V Nymburce opět ožila výroba nákladních vozů. Poté, co v loňském roce v důsledku poměrně dramatických a nepříliš průhledných okolností, s “přispěním” vnějších subjektů, skončila společnost Legios Loco v konkursu, došlo k osamostatnění závodu v Nymburce.