Dne 18. 1. 2023 si společnost VR Group objednala u firmy Škoda Group devět patrových lůžkových vozů a osm vozů pro přepravu automobilů.
S počátkem roku 2023 se v kontejnerovém překladišti zřízeném v loňském roce poblíž Letiště Leoše Janáčka Ostrava výrazně zvýšila frekvence provozu.
Na začátku ledna 2023 obdržela firma Siemens Mobility od Indických železnic (IR) objednávku na 1 200 nákladních lokomotiv.
Dalším případem, kdy byla z důvodu přetížení velkých přístavů využita pro přepravy importovaného uhlí na pohled komplikovaná cesta, jsou právě spuštěné přepravy uhlí do Polska v kontejnerech Innofreight.
Krátce před Vánoci zadala společnost European Loc Pool zakázku na dalších 10 lokomotiv EURODUAL, čímž ve svých objednávkách překonala stokusovou hranici.
Od října 2022 je na ŽZO zkoušena lokomotiva 181 002, kterou koncern CRRC vystavil na InnoTransu.
Prakticky přesně po roce (viz ŽM 1/22, str. 5) zařadila olomoucká společnost INTERFRACHT v prosinci 2022 do svého parku další výsypné vozy k přepravě agrárních produktů.
Nedávno popsané mimořádné přepravy uhlí do Plzně doprovázely i přesuny příslušné soupravy v neobvyklé podobě.
ČD Cargo nasadilo do provozu další lokomotivu řady 189 z poolu Akiem.
V posledních dnech loňského roku ožila trať Žatec - Plzeň mimořádnými přepravami uhlí od Severočeských dolů pro Plzeňskou teplárenskou.
Jeden z kontraktů, které v současnosti realizuje firma Talgo, se týká vlaků ICE L pro DB.
V závodě Stadler Siedlce běží konečná montáž jednotek KISS pro ZSSK.
V roce 2021 si dopravce Renfe Mercancías objednal u firmy Stadler sérii 12 třísystémových lokomotiv typu EURO6000 o rozchodu 1 668 mm.
Dne 20. 12. 2022 oznámila Škoda Group, že se v Lotyšsku nachází již pět elektrických jednotek typu 16Ev.
V noci z 15. na 16. 12. 2022 dorazily do Bratislavy další dva Vectrony pro skupinu BUDAMAR LOGISTICS.
Dne 9. 12. 2022 proběhla mimořádná prohlídka železničního mostu pod Vyšehradem, kterou byl potvrzen vážný technický stav jeho konstrukce.