Jak jsme popsali v ŽM 5/25 na str. 18 - 20, byla letos v dubnu zahájena celková oprava tratě Tanvald - Kořenov (6,7 km).
Ve středu 24. 9. 2025 nasadily ČD do (zkušebního) provozu poprvé jednu z lokomotiv řady 384 s maximální rychlostí 230 km/h.
Dne 23. 9. 2025 byla na veletrhu TRAKO 2025 odhalena jednotka 690.001 jakožto zástupce nové generace akutrolejových RegioPanterů.
V rámci běžícího kontraktu společnosti ČD Cargo na TRAXXy řady 388 již byly vyrobeny lokomotivy 388.027 a 028, což jsou první stroje pro českého zákazníka vybavené mobilní částí ETCS typu Atlas.
Národní den železnice v Nymburce v sobotu 20. 9. 2025 byl svědkem i jiné prezentace speciálního polepu, konkrétně lokomotivy 388.020 ČD Cargo.
V sobotu 20. 9. 2025 byla na Národním dni železnice v Nymburce představena nová vizuální podoba Vectronu 193 902 ČD/VUZ.
Po několika letech příprav spojil dne 18. 9. 2025 poprvé vlak RegioJetu dvě největší polská města - Krakov a Varšavu.
Společnosti Škoda Group a RegioJet představily dne 16. 9. 2025 na společné tiskové konferenci nové třízdrojové jednotky, které RJ nasadí na souboru linek R14A, R14B, R21, R22 a R24.
O půlnoci z 11. na 12. 9. 2025 Polsko do odvolání zcela pozastavilo přeshraniční dopravu s Běloruskem.
Železničná spoločnosť Slovensko podepsala dne 11. 9. 2025 smlouvu s firmou Stadler na další dvě elektrické jednotky typu KISS.
Dne 3. 9. 2025 oznámila společnost PKP Intercity, že uzavřela výběrové řízení na dodávku 42 nových patrových elektrických jednotek s maximální rychlostí 200 km/h, s opcí na dalších 30 souprav.
V souvislosti s plánovaným zahájením provozu „rychlých“ Vectronů byla dne 9. 9. přepravena z Prahy do Olomouce lokomotiva 384.002.
V druhé polovině srpna dorazila na ŽZO vodíková jednotka Coradia Polyvalent.
Drážní úřad vydal rozhodnutí o povolení zkušebního provozu pro osm lokomotiv a od poloviny září by je tak ČD měly začít nasazovat.
České dráhy poptávají duální lokomotivy pro traťovou službu.
Počátkem září převzal European Loc Pool od výrobce stou lokomotivu typu EURODUAL.