Drážní inspekce uvedla, že v součinnosti s dopravcem Ostravská dopravní společnost - Cargo dokončila rozbor rychloměru nákladního vlaku Pn 52690, který dne 28. 2. 2025 vykolejil v Hustopečích nad Bečvou.
V květnu má začít modernizace první části tratě Brno - Přerov: dne 7. 3. 2025 totiž Správa železnic vybrala zhotovitele, jímž budou společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR.
Dalším zákazníkem ze segmentu stavebnictví, který pořizuje lokomotivu EffiShunter 1000, je společnost OLOMOUCKÁ DOPRAVNÍ.
Do konce února 2025 byly postupně nasazeny do provozu Vectrony z další opce ÖBB.
S rozjezdem několika provozů v závodě Liberty Ostrava ožily nejen přepravy výrobků, ale zejména vstupního materiálu, když závod již nevykonává vlastní primární výrobu oceli.
U polských dopravců si lokomotivy s Last Mile modulem získaly značnou oblibu. Největší polský pool převzal dne 27. 2. 2025 poslední z dosud objednaných strojů GAMA Marathon a zvažuje pořízení dalších.
V cca 11.40 h dne 28. 2. 2024 došlo na zhlaví stanice Hustopeče nad Bečvou k vykolejení nákladního vlaku převážejícího benzen a následně ke vzplanutí několika jeho vozů.
Dne 26. 2. 2025 zadala společnost ONCF firmě CAF kontrakt na dodání 30 desetivozových elektrických jednotek s maximální rychlostí 200 km/h.
Výkony turnusované pro RegioSpidery v okolí České Třebové jsou těmito motorovými vozy pokryty zpravidla z necelé poloviny.
Dne 20. 2. 2025 společnosti Siemens Mobility a Northrail oznámily uzavření rámcové smlouvy na dalších 50 Vectronů.
Dne 4. 2. 2025 předala firma Siemens svému zákazníkovi lokomotivu, která je stým vyrobeným Vectronem DM, resp. 125. předaným kusem při započtení varianty light.
Poté, co vloni v prosinci skončil provoz řady 150.2 (viz ŽM 1/25, str. 8), nyní nadchází totéž pro řadu 151.
Do ČR dorazilo zbývajících pět lokomotiv z desetikusové série strojů TRAXX3 MS, které by měla v nejbližších týdnech převzít společnost ČD Cargo.
Ve dnech 10. a 11. 2. 2025 byl na Olomoucku přítomen rakouský railjet za účelem zkoušek pod dohledem ETCS.
Jednotky KISS oslavily na Valentýna symbolicky první výročí provozu u ZSSK.
Při zkušebních jízdách s jednotkou 4736 103 pro ÖBB v noci z 11. na 12. 2. 2025 na Velkém zkušebním okruhu došlo k poškození spřáhla ve spojení k měřicím vozům VUZ.
Na konci roku 2024 si Rakouské spolkové dráhy u firmy Siemens Mobility objednaly dalších 30 jednotek Mireo pro příměstskou a regionální dopravu.