Dne 12. 9. 2020 nasadily ÖBB do provozu s cestujícími jednotku 654 101, jednu ze souprav typu Coradia iLint 54, tedy dvoudílných jednotek s vodíkovými palivovými články.
V současné době pokračuje v závodě Škoda Vagonka Ostrava výroba série 15 vozů (pěti třívozových vratných patrových souprav) pro provoz na trati Ostrava - Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm město.
Dne 25. 9 2020 se z klimatické zkušebny Rail Tec Arsenal ve Vídni vracel do Ostravy jeden z vozů typu Viaggio Comfort pro ČD.
V roce 2016 prošla společnost Ermewa rozsáhlou reorganizací, kterou doprovázelo převzetí společností CTC a SGW, ukončení činnosti kanceláře v Ženevě a založení pražské pobočky, která je sídlem divize pro východní Evropu. Nedávnou změnou pak bylo v březnu 2020 jmenování pana Cyrilla Guyona na post Regionálního generálního manažera této divize, kterého jsme požádali o rozhovor.
Společnost Siemens dnes oznámila, že dne 15. 9. 2020 získala od úřadu Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen (TBST, Úřad pro dopravu, výstavbu a bydlení) schválení typu Vectron AC pro provoz v Dánsku.
Po dlouhém odstavení v areálu závodu ŠKODA TRANSPORTATION byla lokomotiva 169.001 dne 21. 9. 2020 převezena z Plzně do přerovských dílen společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO).
Jihlavský závod společnosti CZ LOKO dokončil lokomotivu 744.135 určenou pro správce koperského přístavu, společnost Luka Koper, která si objednala jeden stroj.
Dne 17. 9. 2020 bude zahájen provoz po nové trati mezi stanicemi Púchov a Považská Teplá.
V závodě společnosti CRRC ZELC v Zhuzhou byla dokončena lokomotiva, která je prvním případem aktuální nabídky traťové lokomotivy s bateriovým Last Mile modulem pro evropský trh od tohoto čínského koncernu.
V jihlavském závodě firmy CZ LOKO byl dokončen stroj typu EffiShunter 1000 pro italskou společnost EVM Rail a také již šestý EffiShunter 1600 pro finského dopravce Fennia Rail.
Dne 9. 9. 2020 byla v prostorách oživovacího centra IBS Erlen firmy Stadler představena nová jednotka FLIRT pro BLS.
Od roku 2017 připravuje vláda Walesu projekt železničního zkušebního centra poblíž města Swansea.
Od 2. 9. 2020 je ve Slovinsku umožněn provoz s nápravovou hmotností 22,5 t i na zbývajících úsecích, které ještě chyběly při průjezdu zemí od severovýchodu (tj. od přechodových stanic Hodoš a Šentilj) do přístavu Koper.
Dne 17. 9. 2020 bude uveden do provozu traťový úsek Púchov - Považská Bystrica v nové poloze, resp. jeho první, náročnější část.
Dalším italským zákazníkem lokomotiv EffiShunter 1000 je holding FNM S. p. A. (tj. současná identita historicky již dlouhodobě působící skupiny Ferrovie Nord Milano), který si v říjnu 2019 objednal čtyři stroje.
Dne 27. 8. 2020 bylo dosaženo dalšího významného momentu v rámci zkušebního provozu ETCS na 1. koridoru v úseku Kolín - Česká Třebová - Brno - Břeclav - Lanžhot.
Firma CZ LOKO dokončila první ze čtyř lokomotiv typu EffiShunter 1600 pro ukrajinský závod Arcelor Mittal Krivoj Rog (AMKR) a tato dne 24. 8. 2020 dorazila na velimskou zkušební základnu.