Dne 17. 1. 2025 se na cestu ze závodu Stadler València do Zkušebního centra VUZ Velim vydala dvouzdrojová lokomotiva 99 001.
Česká pošta zahájila rozprodej nepotřebných železničních kolejových vozidel a zveřejnila tak nyní nabídku první části nepotřebných vozů k prodeji formou e-aukce.
Výstavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle harmonogramu.
Dne 15. 1. 2025 vyhlásila Železničná spoločnosť Slovensko veřejnou zakázku na nákup dvou moderních elektrických jednotek pro trať Bratislava - Žilina s možností uplatnění opce na další dvě.
V noci ze 7. na 8. 1. 2025 byl nahlášen střet vlaku R 897 „Zlínský expres“ Praha-Vršovice - Zlín střed s neznámým objektem na 2. TK v km 172,470 mezi stanicemi Hulín a Otrokovice.
Dne 10. 1. 2025 vjel vlak EC 123 „Valašský expres“ Praha hl. n. - Púchov do stromu spadlého na trolejové vedení v km 84,746 v první traťové koleji Štěpánov - Olomouc přednádraží.
Včas se nakonec podařilo zajistit i provoz pod dohledem ETCS pro lokomotivy TRAXX F140 MS2 a TRAXX3 MS s OBU ETCS typu EbiCab 2000.
I konkrétní případy uplynulých dní přispěly k nutnosti dodat k předchozímu příspěvku, že lokomotivy řady 1216 ÖBB nadále trpí značnou poruchovostí.
Dalším případem řešeným ve vztahu k výhradnímu provozu pod dohledem ETCS v „hodině dvanácté“ je provoz souprav s Taurusy a railjety na lince Graz - Wien - Praha (- Berlin).
Až poměrně na poslední chvíli byla zajištěna plánovaná vozba rychlíků linky (Žilina -) Púchov - Vsetín - Praha pro JŘ 2025 s výhradním provozem pod dohledem ETCS.
Správa železnic dnes oznámila, že pokročila v přípravě modernizace tratě Otrokovice - Vizovice, neboť získala pravomocné stavební povolení pro první úsek do stanice Zlín střed.
Dne 29. 12. 2024 byly v Pekingu představeny dva prototypy nových rychlovlaků řady CR450.
Na španělských kolejích se objevil další vlak, jenž by si v podobenství na žluté diagnostické jednotky („Doctor Yellow“) různých železnic mohl vysloužit přezdívku „Doctor Green“.
Strojvedoucí Renfe, kteří se 1. 1. 2025 ráno po nástupu na směnu snažili aktivovat jednotky AVRIL, zjistili, že je problém s oživením vlaků. V 07.00 h bylo jasné, že celá dosavadní flotila řady 106 je z nějakého důvodu neschopná provozu.
Nezávisle na rozlučkové akci s legendami koridoru se následně dne 30. 12. 2024 objevila „bobina“ také na vlacích RegioJetu.
Pod výše uvedeným názvem se ve dnech 27. - 29. 12. 2024 konala v Olomouci a okolí rozlučka s mnoha řadami elektrických a motorových lokomotiv, jež se se zahájením výhradního provozu pod dohledem ETCS od ledna 2025 již nedostanou na koridorové tratě.
Na trhu pronájmu lokomotiv vznikl nový hráč, který s ohledem na své sídlo a skladbu pořizovaného parku může být v budoucnosti poměrně viditelným i na české železnici -jde o společnost OnTrain, sídlící ve Wrocławi,