Při zkušebních jízdách s jednotkou 4736 103 pro ÖBB v noci z 11. na 12. 2. 2025 na Velkém zkušebním okruhu došlo k poškození spřáhla ve spojení k měřicím vozům VUZ.
Na konci roku 2024 si Rakouské spolkové dráhy u firmy Siemens Mobility objednaly dalších 30 jednotek Mireo pro příměstskou a regionální dopravu.
Dne 10. 2. 2025 přijela do Velimi lokomotiva EURODUAL 99 001, určená pro pool Beacon Rail, resp. pro dopravce GB Railfreight.
Dne 5. 2. 2025 zahájila společnost European Sleeper dlouho ohlašovanou noční linku spojující Brusel s Benátkami.
Dne 5. 2. 2025 se v závodě společnosti Newag uskutečnila prezentace první lokomotivy Dragon 2 ze zakázky poolu Akiem.
Lokomotivy řady 753.7 PKP CI teprve čekají na zahájení zkušebního provozu pod dohledem ETCS, protože jsou vybavovány systémem AURIGA od firmy CAF Signalling, na rozdíl od týchž strojů z parku společností ČD Cargo a ORLEN UNIDO.
Zavedení rychlíků na trase Praha - Gdynia bylo mj. doprovázeno diskusemi o vhodnosti zařadit do nočního páru spojů spací vůz.
Do ČR dorazila další jednotka řady 655, tedy jedna ze sedmi třívozových souprav typu Regio160, které má RegioJet u firmy PESA Bydgoszcz objednané pro provoz linek S49 a S61 pražské příměstské dopravy.
Maďarský národní dopravce se v posledních letech snaží obnovovat park svých hnacích vozidel.
Nymburská vagónka otevřela nové pálicí centrum, které představuje další krok významné modernizace a zvyšování efektivity výrobních procesů. Současně nyní poprvé realizuje zakázky pro skupiny ERMEWA a VTG.
S počátkem roku 2025 nastal dlouho ohlašovaný moment, kdy na prvních úsecích českých koridorů byl zahájen výhradní provoz vlaků pod dohledem evropského zabezpečovače.
V přerovských dílnách ČMŽO probíhají práce na dalších přestavbách lokomotiv řady 163 na 363 ČD Cargo.
Dne 29. 1. 2025 oznámila skupina VTG, že se stává jediným vlastníkem společnosti Retrack Slovakia.
Dne 28. 1. 2025 vyhlásila Železničná spoločnosť Slovensko veřejnou zakázku na přestavbu 10 osobních vozů řady Bmeer na lehátkové vozy.
Od konce listopadu 2024 se v depu Bohumín nachází čtyři akutrolejové RegioPantery, jež od počátku platnosti JŘ 2025 obsluhují rameno Ostrava střed - Mošnov, Ostrava Airport/Štramberk - Veřovice.