S koncem platnosti JŘ 2024 skončil pravidelný (a dost možná i jakýkoliv jiný) provoz řady 150.2 ČD.
V rámci příprav na zahájení provozu nových vlaků, jež budou v JŘ 2025 spojovat Prahu a Gdyni, byl dne 13. 12. do ČR dovezen jeden z polských Vectronů určených pro tyto spoje.
Dne 12. 12. 2024 podepsaly společnosti Rhätische Bahn a Matterhorn Gotthard Bahn smlouvy s firmou Stadler ohledně dodávek nových dvouzdrojových lokomotiv s metrovým rozchodem: osm jich obdrží RhB a tři MGBahn.
V týdnu před zahájením platnosti nového jízdního řádu začaly být RegioFoxy zkušebně nasazovány i na rameni (Pardubice -) Hradec Králové - Starkoč - Broumov/Svoboda nad Úpou.
Jednou z řady změn v nasazení vozidel ČD s příchodem výhradního provozu pod dohledem ETCS bude koncentrace řady 380 na rameno Praha - České Budějovice - Linz, jelikož tyto stroje nebyly vybaveny mobilní částí ETCS.
Od konce listopadu se v depu Bohumín nachází čtyři akutrolejové RegioPantery, jež budou v JŘ 2025 obsluhovat rameno Ostrava střed - Mošnov, Ostrava Airport/Štramberk - Veřovice.
Dne 6. 12. 2024 podepsaly České dráhy smlouvu na dodání a instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter.
V JŘ 2025 budou pod názvem „Baltic Express“ zavedeny mezi ČR a Polskem nové vlaky spojující Prahu a Gdyni.
Společnost Avanti West Coast (AWC) si v prosinci 2019 objednala dva typy nových jednotek z produkce firmy Hitachi Rail.
Železničná spoločnosť Slovensko si v následujících dvou letech pořídí 15 dalších Vectronů formou nájmu od RSL. První dva z nich, 193 025 a 032, převzala dne 5. 12. 2024.
Od září jsou netrakční jednotky ComfortJet nasazovány na vlacích SC 240/241 „Košičan“ Praha - Ostrava - Košice a EC 178/175 a EC 176/177 „Berliner“ Praha - Berlin.
Konsorcium BACS, vedené společností Bechtel, spolu s místními stavebními firmami Almabani a Consolidated Contractors Company a ve spolupráci s firmou Siemens Mobility dokončilo v Rijádu v systému metra modrou (linka 1) a červenou linku (linka 2), které mají délku 64 km a budou obsluhovány 67 jednotkami typu Inspiro.
U VÚKV byla v uplynulých týdnech přítomna trojice vozů řady Laaeffrs560.4 z výroby závodu CRRC Shandong.
Také španělské železnice se vzpamatovávají z extrémních záplav, které na konci října přišly do oblasti Valèncie.
Od 3. 12. 2024 se vracejí vlaky na úsek Krnov - Třemešná ve Slezsku - Jindřichov ve Slezsku. V uplynulých dnech byl provoz obnoven hned na několika tratích, resp. úsecích.
Po přejezdu všech čtyř akutrolejových jednotek do Bohumína dne 28. 11. 2024 bylo na další den v plánu jejich předání Českým drahám.