publikováno 24. 10. 2025 21:04
V tomto roce si Innofreight připomíná dvacáté výročí nasazení kontejnerů WoodTainer XXL a tímto i běžného provozu své techniky vůbec. Již koncem července uplynulo přesně dvacet od zahájení provozu vlaků s WoodTainery, když tato premiéra se navíc odehrála na české železnici, v přepravách dřevní štěpky z pil skupiny Stora Enso ve Ždírci nad Doubravou a Plané u Mariánských Lázní do papíren ve Štětí (tehdy Mondi Packaging Paper Štětí, dnes Mondi Štětí).
Innofreight nicméně vyvinul WoodTainer XXL ve spolupráci se skupinou ÖBB/Rail Cargo Group a logistickou firmou Papierholz Austria pro přepravy do papíren společnosti Sappi v Gratweinu nedaleko Grazu. K uplatnění v ČR mezitím došlo přes společnost Wood & Paper, kterou firma Papierholz Austria založila s dalšími partnery z oboru pro působení mimo Rakousko. Přepravy do Gratweinu se rozjely později během roku 2005, a proto uspořádal Innofreight dne 24. 10. 2025 pro své obchodní partnery akci k připomenutí tohoto jubilea.
Zatímco WoodTainery XXL stále slouží ve své původní podobě, mohla být při této příležitosti představena novinka letošního roku, a to nečlánkové 80stopé vagony z vlastního výrobního závodu v Terstu. Souprava těchto vozů dorazila ze Ždírce nad Doubravou, odkud štěpka do Gratweinu s využitím techniky Innofreight směřuje v zásadě již rovněž dvě desetiletí.
Další novinkou bylo uplatnění dopravce CityRail na českém úseku této přepravy, což se v této relaci odehrálo poprvé právě s tímto vlakem, vypraveným dne 22. 10. 2025. Ve společnosti CityRail letos převzala 50% podíl firma InnoSped a jde o další krok v plánu využívání tohoto dopravce pro přepravy, které obchodně zajišťuje přímo skupina Innofreight, přes spediční společnosti InnoSped nebo Inno4Wood.