Stavba depa promo
Škoda 2024

Úsek Pardubice-Rosice nad Labem - Stéblová zdvoukolejněn


publikováno 15. 11. 2022 17:40


Stavba je součástí investiční akce „Modernizace trati Hradec Králové - Pardubice - Chrudim, 3. stavba, zdvoukolejnění Pardubice-Rosice nad Labem - Stéblová“, jejímž předmětem je 7,485 km dlouhý traťový úsek a také stanice Pardubice-Rosice nad Labem. V předchozích měsících byl provoz veden po nově zřízené 2.TK, nyní prošla rekonstrukcí (s částečným posunem geometrické polohy) již dříve existující 1. TK. Nově byla zřízena zastávka Stéblová obec, která bude obsluhována od začátku platnosti JŘ 2023, tedy od 11. 12. 2022.

Provoz je v obou kolejích možný v elektrické trakci, vyjma úseku 2. TK od nové kolejové spojky před stanicí Pardubice-Rosice nad Labem (zachycené na snímku) do této stanice, v níž je aktivní trakční vedení pouze na 1. a 3. TK. K dosažení elektrického provozu v plném rozsahu dojde až po dokončení nového dvoukolejného mostu přes Labe v úseku Pardubice hl. n. - Pardubice-Rosice nad Labem a úpravě pardubického zhlaví do definitivní podoby. 

Nyní tak je z 22 km dlouhé tratě Pardubice hl. n. - Hradec Králové hl. n. souvisle dvoukolejný 15km úsek Pardubice-Rosice nad Labem - Opatovice n. L.-Pohřebačka. Stavebně je celý dvoukolejný úsek způsobilý pro rychlost 160 km/h, v úseku Pardubice-Rosice nad Labem - Stéblová však zůstane 100 km/h až do zavedení provozu pod dohledem ETCS, neboť v souladu s legislativou již není možné rozšiřovat vlakový zabezpečovač třídy B (LVZ). Dvoukolejný provoz v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem-Pohřebačka byl zahájen v listopadu 2015 (viz ŽM 12/15, str. 16 - 18).

Související novinky
Štítky
Sdílejte