Škoda 2024

Další vozy a trasa pro Helrom


publikováno 13. 01. 2024 11:09


Společnost provozující méně známý systém pro přepravu standardních silničních návěsů rozšiřuje svůj park a plánuje novou linku. Ve skutečnosti jde o oživení již dříve vyvinutého systému „Megaswing“ (viz ŽM 8/10, str. 6), jehož autorem byla švédská firma Kockums Industrier (resp. následně K Industrier), ale nedovedla jej do stádia sériové realizace a běžného provozu.

Podstatou je technicky poměrně komplikovaný systém ložné plochy výklopné do strany za pomoci hydraulicky ovládaného systému s elektrickým pohonem. Linka využívající tento systém je v provozu od léta 2020, a to na trase Düsseldorf - Wien (viz ŽM 11/20, str. 17; ŽM 11/21, str. 7). Dosud se sice nerozvinula z počáteční frekvence tří párů týdně, ale již byly zadány objednávky pro výrobu dalších vozů.

Podle aktuální informace poskytnuté společností Helrom pro ŽM byl před Vánoci 2023 dodán první z vozů objednaných u firmy Wagony Świdnica (součást skupiny Greenbrier Europe) a v druhé polovině ledna 2024 by měl být dodán první z vagonů objednaných u společnosti Maschinenfabrik Liezen und Gießerei (MFL). Rozšíření parku bude využito k prodloužení souprav na stávající lince Düsseldorf - Wien a ke spuštení nové linky Regensburg - Lébény.

Související novinky
Sdílejte