Stavba depa promo
Škoda 2024

Nová trať přes Nosickou přehradu do provozu


publikováno 04. 09. 2020 10:20


V rámci stavby s názvem „ŽSR, Modernizácia trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 km/h, I. etapa - úsek Púchov (mimo) - Považská Teplá“ jde o investičně a technicky nejnáročnější stavbu v dějinách samostatných ŽSR: zkrácený, nově takřka 16km úsek je v délce 10,2 km veden ve zcela nové trase, v rámci přeložek vznikla dvojice tunelů (tunel Diel s délkou 1 082 m a tunel Milochov délky 1 861 m) a mostní konstrukce v souhrnné délce 1 270 m (estakáda přes Nosickou přehradu).

V případě úseku Púchov - Považská Bystrica se trať zkrátí z 13,6 km na 11,6 km, což od 17. září přinese díky nové části tratě rychlejší cestování: v dálkové dopravě uvádí ZSSK zkrácení cestovních dob v úseku Bratislava - Považská Bystrica ze současných 124 min na 120 min, v regionální dopravě bude úspora činit 2,5 min. Na první otevřené části nové tratě bude zpočátku pouze jednokolejný provoz a s ohledem na stále probíhající práce bude na více místech snížena traťová rychlost na 60, 80, resp. 100 km/h.

K dosažení plné konstrukční traťové rychlosti v tomto úseku dojde po dokončení celé přeložky a po následných testech a rychlostních zkouškách, což by mělo nastat nejdříve v prosinci 2021. Toto zrychlení pak s sebou přinese další časovou úsporu v cestovních dobách vlaků.

Související novinky
Štítky
Sdílejte