Železná ruda z Brazílie


publikováno 07. 06. 2022 10:00


Ačkoliv dodávky železné rudy z Ukrajiny probíhají nadále, resp. i v objemech vyšších než dříve s ohledem na snahu odběratelů předzásobit se pro nejistou budoucnost (viz ŽM 5/22, str. 35), jsou využívány i jiné zdroje.

Závod Liberty Ostrava tak v současnosti odebírá i určité množství této suroviny pocházející z Brazílie. Závěrečný úsek z Rotterdamu je realizován společně s přepravami australského uhlí, které zajišťují spedice SBS Cargo a Carbosped již od loňského dubna (viz ŽM 5/21, str. 30 - 31, ŽM 11/21, str. 5, ŽM 2/22, str. 18 - 19). Toto uhlí je momentálně překládáno na vlaky v Amsterdamu, pro obě suroviny je pak částečně využívána i vnitrozemská vodní doprava do Magdeburgu.

Dopravcem těchto vlaků v ČR je společnost IDS CARGO, směrovány jsou většinou přes Děčín, ale částečně i tranzitem přes Polsko. Tato trasa ještě posílí po 26. červnu, kdy bude kapacita trati Děčín - Pirna v důsledku výlukových prací ještě omezenější než nyní.

Počátkem roku poněkud přehnaně medializovaná možnost využití říční plavby až po Děčín není ve významnějších objemech reálná z důvodu nízkého (a nevyzpytatelného) stavu vody na Labi a v zásadě i kvůli vytíženým náležitostem říčního dopravce. Lednový případ byl primárně využitím jednorázové nabídky volné kapacity lodní soupravy(viz rovněž ŽM 2/22, str. 18).

Železná ruda je do Ostravy momentálně dopravována také z přístavu Constanta, v tomto případě ČD Cargo je dopravcem od Maďarska po ČR, přepravcem NH-Trans, jako optimálnější však byla následně zvolena spíše kombinace s říční dopravou do Bratislavy.

Související novinky
Spielwarenmesse 2022 Omikron
Kategorie
Sdílejte