Modernizace metra v Lisabonu


publikováno 10. 05. 2021 12:49


Dne 10. 5. 2021 konsorcium firem Siemens Mobility a Stadler Rail oznámilo uzavření smlouvy na modernizaci sítě a vozidlového parku společnosti Metropolitano de Lisboa (ML).

Smlouva byla potvrzena portugalským účetním dvorem dne 5. 5. 2021 poté, co se její podpis uskutečnil již 8. 2. 2020 (!) jakožto výsledek vyhodnocení mezinárodního výběrového řízení ML vyhlášeného v září 2018.

Kontrakt ve výši 114,5 mil. EUR zahrnuje dodávku 14 třívozových jednotek z rodiny METRO firmy Stadler a dodávku vlakového zabezpečovače CBTC (Communications-Based Train Control) typu Trainguard MT od společnosti Siemens. Tento systém bude instalován na modrou, žlutou a zelenou linku metra, přičemž firma Siemens bude také upgradovat stávající zařízení a namontuje mobilní část CBTC jak do stávajících 70, tak do 14 nových vlaků. Smlouva předpokládá, že první jednotka bude dodána v prvním čtvrtletí 2023 a poslední ve třetím čtvrtletí 2024.

Nové vlaky budou mít maximální rychlost 70 km/h a budou napájeny napětím 750 V ss z třetí kolejnice. Skříně budou z nerezové oceli a na bočnici každého vozu budou mít troje dvoukřídlé dveře. Jednotky o délce 49,6 m a šířce 2,78 m budou mít 90 sedadel uspořádaných podélně a dvě místa pro vozíčkáře. Dále nabídnou plochu pro až 450 stojících cestujících (6 os./m2). Vlaky budou zpočátku vybaveny systémem CBTC úrovně GoA2, ale budou moci být upgradovány na úroveň GoA4, tedy na plně automatický provoz.

Smlouva též zahrnuje technické školení pro provoz a údržbu, jakož i preventivní a korektivní údržbu veškerého zařízení po dobu prvních tří let a dodávku náhradních dílů a spotřebního materiálu pro preventivní údržbu po dobu dalších dvou let. Dohodnuté dodací období všech systémů činí 77 měsíců, předběžně je schválení plánováno na rok 2027.

Související novinky
Spielwarenmesse 2022
Kategorie
Sdílejte