Stavba depa promo
Škoda 2024

Rozšiřování provozu Vectronů ČD


publikováno 28. 04. 2020 09:47


Pendolina tak nyní opět jezdí alespoň na rameni Praha - Cheb (- Františkovy Lázně), Vectrony se vrátily na již dříve krátce zavedený jednodenní oběh Praha - Pardubice/Horní Lideč a dva stroje zajišťují vozbu vlaků “Krušnohor”. Čtyři Taurusy s railjety zajišťují své kmenové spoje alespoň v úseku Praha - Břeclav, řadě 380 se zvýšila turnusová potřeba ze šesti na osm strojů. U Vectronů se navíc připravuje jejich poskytnutí do Německa pro tamní vnitrostátní úsek linky Praha - Hamburg (- Kiel), na níž DB Fernverkehr počítá během června postupně obnovit provoz, pro což by mělo být poskytnuto šest lokomotiv i se soupravami.

Nynější nižší vytížení provozního personálu navíc bude využito k dalším zácvikům pro Vectrony. Jednak nelze v dalších fázích obnovování provozu vyloučit nasazení Vectronů z parku ČD na rameni Praha - Břeclav. Navíc jde o záměr s dlouhodobějším výhledem, nesouvisející s aktuální situací, jelikož pro JŘ 2021 je v jednání nasazení Vectronů řady 1293 ÖBB na rameni Bohumín - Wien/Budapest a nasazení řady 383.1 ZSSK na expresních výkonech mezi ČR a Slovenskem v zatím blíže neurčené podobě.

Za tímto účelem byly ve dnech 27. a 28. 4. do Bohumína a Břeclavi přemístěny tři lokomotivy řady 193 ELL/ČD, do Břeclavi byly současně převezeny tři Taurusy ÖBB k výměně za jiné tři z důvodu potřeby provedení provozního ošetření ve Vídni. Jízdní zácvik na Vectronech na rameni Bohumín - Břeclav bude probíhat na výkonech předepsaných pro řadu 1216 ČD, jelikož jednodenní oběh pro řadu 380 na tomto rameni zahrnuje i vlaky sestavené z vozů, které nejsou kompatibilní s CZE lokomotiv Vectron.  Za účelem rozšíření znalosti tohoto typu přejela rovněž dne 27. 4. 2020 (na přípřeži Vectrona 193 290 na vlaku R 698) lokomotiva 193 293 do Děčína.

Související novinky
Sdílejte