Nové vlaky pro ČD


publikováno 29. 03. 2019 12:00


Dne 29. 3. 2019 podepsaly České dráhy kupní smlouvu s konsorciem Škoda Transportation a Škoda Vagonka na dodávku pěti dvoupodlažních vratných souprav s určením pro regionální dopravu v Moravskoslezském kraji na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Celková hodnota kontraktu včetně náhradních dílů činí zhruba 1 mld. Kč. Soupravy mají maximální rychlost 160 km/h a vycházejí z koncepce vlaků NIM Express, které Škoda v současnosti dodává pro Deutsche Bahn.

V základní sestavě budou třívozové, složené ze dvou vložených a jednoho řídicího vozu, s celkovou kapacitou až 356 míst k sezení. Řešení v podobě těchto netrakčních jednotek bylo zvoleno z důvodu, že nejprve budou vozbu zajišťovat motorové lokomotivy, jež po elektrifikaci tratě nahradí elektrické lokomotivy. Konsorcium zvítězilo v tendru vyhlášeném v březnu loňského roku. Všech pět souprav má být předáno do provozu s cestujícími do 25 měsíců po podpisu smlouvy, tj. na jaře 2021. Nákup souprav bude financován z evropských fondů OPD2.

Stejné konsorcium dnes s Českými drahami podepsalo i rámcovou smlouvu na až 50 jednotek RegioPanter. Současně byla podepsána kupní smlouva na 31 jednotek za 3,6 mld. Kč. Díky tomu budou RegioPantery v provozu ve většině krajů ČR - na nové vlaky se mohou cestující těšit v Plzeňském, Karlovarském a Jihočeském kraji a na Vysočině. Podstatná část jednotek bude dodána už v roce 2021. Určené jsou pro provoz na systémech 3 kV ss a 25 kV 50 Hz, maximální rychlost činí 160 km/h a kapacita 140 sedících cestujících.

„Soutěž na rámcovou dodávku až 50 jednotek jsme vyhlásili už vloni, abychom mohli jednotlivým regionům nabídnout co nejrychleji další obnovu vozidlového parku. Ta se odvíjí od smluv na zajištění dopravní obslužnosti od prosince 2019, které s kraji postupně uzavíráme,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec a pokračuje: „Aktuálně máme uzavřené nové smlouvy na dopravní obslužnost, které znamenají práci pro 31 nových souprav. Jejich výrobu jsme zadali hned při podpisu rámcového kontraktu. Díky tomu nasadíme první jednotky z uvedeného kontraktu už za 25 měsíců, tedy na jaře 2021." Rámcová dohoda je platná po dobu osmi let od podpisu smlouvy. Její celková hodnota může být téměř 6 mld. Kč. Na jejím základě pak mohou být uzavírány dílčí kupní smlouvy.

Související novinky
Czech Raildays
Štítky
Kategorie
Sdílejte