Komplikace pro Leo Express v Německu


publikováno 30. 04. 2020 14:33


V rámci současného propadu přeprav v důsledku koronavirové krize se v osobní železniční dopravě snad nejvíce ozývá firma Leo Express s tiskovými zprávami a mediálními výstupy na téma ekonomických potíží dopravců a s návrhy na státní objednávku výkonů u vlaků, jež byly železničními dopravci dosud provozovány na vlastní komerční riziko.

Zde LE udává za příklad Rakousko, kde dne 17. 4. 2020 ministerstvo dopravy u dopravců ÖBB a WESTbahn prozatím na tři měsíce objednalo dálkové vlaky v závazku veřejné služby na trase Wien - Salzburg, kde za normálních okolností oba provozují tyto spoje v režimu open access. Zatímco je pozornost české veřejnosti zaměstnána těmito úvahami nebo (úsměvnými) dohady o tom, zda České dráhy převezmou Leo Express, zůstal naopak zatím nepovšimnut problém, který se pro LE již nějakou dobu rýsuje v Německu.

Jak známo, německá pobočka Leo Expressu zde pro společnost FlixMobility zajišťuje provoz vlaků FlixTrain na lince FLX 10 Berlin - Stuttgart. Nicméně kvůli pandemii COVID-19 zastavil FlixTrain dne 19. 3. 2020 provoz svých vlaků a zatím není známo, kdy jej obnoví. Mezitím byla zhruba v půlce dubna ukončena spolupráce FlixTrainu a firmy BahnTouristikExpress (BTE), která pro prvně jmenovanou dosud organizovala provoz vlaků na linkách FLX 20 Köln - Hamburg a FLX 30 Berlin - Köln. Vzhledem k tomuto vývoji, který se dotýká i společnosti Leo Express GmbH, jsme firmě položili několik otázek týkajících se aktuální situace v Německu. Jaká byla odpověď, se dozvíte v ŽM 4/20, které vyjde v první polovině května a kde se na celou tuto záležitost podíváme šířeji.

Související novinky
Czech Raildays 2020(21)
Kategorie
Sdílejte