První lokomotivy EURO9000 míří ke zkouškám


publikováno 07. 01. 2021 13:11


Ze závodu Stadler Rail València byly koncem loňského roku vyexpedovány první dvě lokomotivy typu EURO9000.

Dne 7. 1. 2021 dorazily do přístavu v Brémách a následně zamíří do zkušebního centra Wegberg-Wildenrath. Lokomotivy momentálně nesou EVN 90 80 2019 300 and 301. Tento typ představuje univerzálnější a výkonnější provedení dvouzdrojových lokomotiv, v návaznosti na stroje EURODUAL, které jsou sériově dodávány pouze pro provoz na napěťových soustavách 15 a 25 kV stř. (viz např. zde a zde). Lokomotivy EURO9000 jsou čtyřsystémové a číslice v jejich typovém označení uvádí nejvyšší výkon v elektrickém módu jízdy. Pro motorový režim může být instalován jeden nebo dva motory, každý o výkonu 950 kW.

Prozatím bylo objednáno deset strojů ve verzi se dvěma spalovacími motory, a to společností European Loc Pool, jež je i hlavním zákazníkem strojů EURODUAL. Z těchto deseti lokomotiv EURO9000 již ELP uzavřel nájemní smlouvy na tři stroje s nizozemskou společností Rail Force One a dvě s německým dopravcem RTB CARGO.

Související novinky
Czech Raildays 2020(21)
Kategorie
Sdílejte