Kontejnerový vlak z Číny do Španělska


publikováno 17. 12. 2014 14:40


Vlaky přepravující zboží pozemní cestou z Číny do Evropy jsou sice již pravidelným jevem (v malé frekvenci míří i do ČR), ale teprve před několika dny se poprvé odehrála jízda, jejíž cíl byl až ve Španělsku a překonávala tedy tři změny rozchodů. Rekordní byla pravděpodobně i délka trasy 13 052 km. Z města Yiwu ve středo-východní Číně vlak vyjel dne 18. 11. 2014 (na prvním snímku) a s překládkami kontejnerů na přechodech Alašankou/Dostyk, Brest/Małaszewicze a Hendaye/Irún dorazil do terminálu Madrid-Abroñigal dne 9. 12. (s dvoudenním prostojem na francouzsko-španělské hranici). Jeho operátorem byl IRS InterRail Services ve spolupráci s firmami Kedentransservice a CRIMT. DB Schenker a jeho dceřiné společnosti zajistily vozbu z Małaszewicz až do Madridu. Na druhém snímku je při příjezdu do cíle vlak zachycen s lokomotivou 335.010, kterou má Transfesa Rail v nájmu od poolu Alpha Trains Iberia. Přepraveno takto bylo třicet 40stopých kontejnerů ložených mnoha desítkami druhů spotřebního zboží. Pro tranzit územím SNS byl vlak spojen s jinou přepravou organizovanou IRS, aby bylo dosaženo minimálního počtu kontejnerů požadovaného pro ucelený vlak (41 kontejnerů 40stopých, resp. 82 TEU).
Související novinky
Kategorie
Sdílejte