Náhled na Železniční magazín 9/2020

Modernizace nádraží Beroun

Beroun jako druhá nejvytíženější železniční stanice ve Středočeském kraji se dočkala opravy nejen kolejiště v rámci oprav III. koridoru, ale 28. 8. 2020 byla zahájena i oprava zdejší staniční budovy, s čímž vás podrobněji seznámíme v příslušném článku.

Snímek:

Pohled na berounskou staniční budovu dne 28. 8. 2020, v popředí zastavuje R 761 Berounka s lokomotivou 362.057 ČD, jedoucí z Klatov do Prahy hl. n.

Z Púchova do Považské Bystrice po nové trati (částečně)

V ŽM 9/20 zavítáme hned několikrát na Slovensko. Rozsáhlý článek vás seznámí s novou přeložkou trati Púchov - Milochov, která je součástí stavby „ŽSR, Modernizácia trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 km/h, I. etapa - úsek Púchov (mimo) - Považská Teplá“.

Snímek:

Pohled na část nové přeložky tratě Púchov - Považská Bystrica, která pomocí dvojkolejné estakády překonává Nosickou přehradu v jejím nejužším místě poblíž obce Dolný MiIochov.

Tendry na nová vozidla pro ZSSK

Další tématem ze Slovenska jsou některé nejnovější plány ZSSK na obnovu parku vozidel, především záměr na nákup devíti motorových lokomotiv a modernizaci 30 osobních vozů pro provoz na tratích vycházejících třemi směry ze Zvolena.

Snímek:

Dne 6. 2. 2020 nastupuje v Žilině lokomotiva 757.005 do čela R 341 „Fatra“ Ostrava-Svinov - Banská Bystrica namísto stroje 151.016 ČD.

Systémové souvislosti zavádění ETCS (4)

Přinášíme též další díl seriálu Systémové souvislosti ETCS, který tentokrát zprostředkovává nový pohled na otázku stanovení potřeby počtu vozidel pro dosazení mobilní části ETCS. Zároveň se v tomto bloku věnujeme i dalším aktualitám z této oblasti.

Snímek:

V průběhu června a července proběhlo na ŽZO dvoutýdenní testování lokomotiv 163.022 a 363.075 ČD Cargo, dovybavených mobilní částí ETCS Level 2 dle Baseline; zde je dotyčná dvojice zachycena dne 24. 6. 2020.

Inovativní projekty v nákladní dopravě

Článek informuje o několika zajímavých projektech nákladní železniční dopravy: jedním z nich je provoz zkušební soupravy osazené automatickými spřáhly, dalším je Projekt m2, tedy nový koncept konstrukce nákladních vozů, jenž uplatňuje myšlenku samostatného plošinového vozu a výměnných nástaveb.

Snímek:

Automatické spřáhlo Voith CargoFlex, vycházející z běžně rozšířeného spřáhla Scharfenberg Typu 10, zde ve zkušebním provozu vlastního projektu dopravce SBB Cargo.

A mnohem více!

Obálka 9/2020
Obsah

Skutečnost
  • Kolejdoskop
  • Infrastruktura
    Modernizace nádraží Beroun
  • Reportáž
    Z Púchova do Považské Bystrice po nové trati (částečně)
  • Analýza
    Tendry na nová vozidla pro ZSSK
  • Horizonty
    Systémové souvislosti zavádění ETCS (4)
    Čínský „bizon“ pro Rail Cargo Hungary
  • Rozhovor
    Bezpečnost je záležitostí všech
  • Trendy
    Inovativní projekty v nákladní dopravě
Model
  • Novinky na trhu
  • Aktualita
    Vláčkovna otevřena!
    Soutěž Modelového Světa
  • Skutečnost a model
    Nové verze lokomotiv řady 742 od firmy DS Model
    Vectron RJ s vozy Bmpz od firmy L. S. Models
    „Laminátka“ řady S 489.0 ČSD od firmy Techimage v H0
  • Modelářská dílna
    Stavba kolejiště s Hacker Train Systems (2. díl)
    Stavebnice roubené chalupy od firmy Špalek
    Minigolfové hřiště ve velikosti H0 od firmy Faller