Náhled na Železniční magazín 4/2021

Další Viaggio Comfort pro ČD

První článek v ŽM 4/21 se věnuje detailům kontraktu na dodávku 180 nových vozů ČD s maximální rychlostí 230 km/h, který dopravce dne 12. 4. 2021 uzavřel s konsorciem tvořeným firmami Siemens Mobility a Škoda Transportation.

Snímek:

Vizualizace řídicího vozu s kabinou strojvedoucího z lokomotiv Vectron.

Aktuálně k patrovým soupravám pro MSK

Na předchozí článek navazuje téma patrových vratných souprav ČD z produkce firmy Škoda, určených pro Moravskoslezský kraj. Materiál přináší shrnutí a zajímavé detaily z jejich právě probíhajících zkoušek.

Snímek:

Lokomotiva 750.719 se soupravou vozů z první a druhé netrakční jednotky dne 12. 4. 2021 v areálu Škody v Plzni.

VPS aneb „Infrastrukturní postrky“ na Vysočině

V podrobném článku se věnujeme poskytování Veřejné přípřežní a postrkové služby (VPS) Správou železnic v úseku Brno-Maloměřice - Havlíčkův Brod - Kutná Hora, kterou na základě vítězství v předmětné soutěži od 6. 4. zajišťuje společnost RegioJet.

Snímek:

Na snímku z 18. 4. 2021 jsou v Kutné Hoře hl. n. odstaveny stroje 193 725 a 226 RJ/ELL, nasazené do VPS z této strany vysočinské tratě. Podél nich právě projíždí vlak RJ 1045 Praha - Bratislava s TRAXXem 386.201.

Práce na trati č. 290 v druhé polovině

Velkým infrastrukturním tématem dubnového ŽM je trať Olomouc - Uničov - Šumperk, která prochází zkapacitněním a elektrifikací. Aktuálně jsou v plném proudu práce ve vyloučeném úseku Šternberk - Uničov, jenž má být až po Olomouc hotov do letošního prosince, a začaly první činnosti rovněž v úseku Uničov - Šumperk, který má být zmodernizován do prosince 2022.

Snímek:

Rekonstruovaná výpravní budova ve Šternberku, která cestujícím začala sloužit 21. 12. 2020, byť zatím ještě zbývá dokončit přednádražní prostor. Na snímku je přiblížen stav z 26. 2. 2021.

Nové vlaky pro Renfe Cercanías

Dne 8. 3. 2021 společnost Renfe oznámila, že si objedná celkem 211 elektrických jednotek pro provoz v systému Cercanías (příměstská doprava ve velkých městech Španělska). První z nich mají být uvedeny do provozu v roce 2024.

Snímek:

Tren 200, tedy vlak o délce 200 m, dle návrhu firmy Stadler, kombinující jednopodlažní vozy FLIRT a dvoupodlažní vozy KISS.

Aktuality z vysokorychlostní dopravy

Do Španělska nahlédneme rovněž v oblasti vysokorychlostní dopravy. Na tamní VRT Madrid - Barcelona se má v nejbližších týdnech spustit přímá konkurence v podobě nízkonákladových produktů OUIGO a AVLO.

Snímek:

Dvě jednotky Talgo řady 112 vyčleněné pro spoje AVLO, zachycené na nádraží Madrid-Puerta de Atocha dne 24. 3. 2021.

A mnohem více!

Obálka 4/2021
Obsah

Skutečnost
  • Kolejdoskop
  • Novinky na kolejích
    Další Viaggio Comfort pro ČD
    Aktuálně k patrovým soupravám pro MSK
  • Aktualita
    VPS aneb „Infrastrukturní postrky“ na Vysočině
  • Infrastruktura
    Práce na trati č. 290 v druhé polovině
    ETCS již i v úseku Český Brod - Praha-Uhříněves
  • Novinky na kolejích
    Nové vlaky pro Renfe Cercanías
  • Horizonty
    Aktuality z vysokorychlostní dopravy
  • Spektrum
    Novinky z rodiny Desiro HC
Model
  • Novinky na trhu
  • Představujeme model
    Piko vs. Roco srovnání Vectronů v H0
  • Skutečnost a model
    Malosériové modely lokomotiv T 658.0 a T 698.0 od firmy IS Model v H0
  • Modelářská dílna
    Patina cisternového vozu řady Ra v H0 (1.)