Náhled na Železniční magazín 3/2021

Nové motorové jednotky pro ČD

Prvním článkem ŽM 3/21 je podrobné pojednání o zakázce Českých drah na nové motorové jednotky, jež byla podepsána dne 26. 2. 2021 s firmou PESA Bydgoszcz. Jde o rámcový kontrakt na dodání až 160 nových dvouvozových jednotek, přičemž zároveň bylo objednáno prvních 33 kusů.

Snímek:

Návrh designu jednotek ČD, jež se mají stát zástupci nové rodiny vozidel PESA.

Výběr z aktuálního dění u Škody Transportation

Článek nabízí přehled několika projektů našeho největšího výrobce kolejových vozidel. V tomto případě se týká netrakčních jednotek Viaggio Comfort i patrových souprav pro ČD, modernizace vozů WLABmee823 pro stejného dopravce, NIM Expressů či další zakázky na tramvaje na německém trhu v podobě kontraktu na typ ForCity Plus pro tři města v Braniborsku.

Snímek:

Souprava NIM Expressu s řídicím vozem 005, zachycená 8. 3. 2021 u Týnce nad Labem při přepravě ze Šumperka do Velimi. V čele je lokomotiva 130.023 ČD Cargo.

Výroba Nightjetů

Reálné obrysy již začínají dostávat nové netrakční jednotky Nightjet. Dne 23. 2. 2021 představily společnosti ÖBB a Siemens Mobility postup výroby této nové generace vlaků pro noční cestování a v našem článku přinášíme dosud nikde nepublikované informace o jejich skladbě, parametrech i plánovaném provozu.

Snímek:

Stanice Wien Hbf a budoucí souprava Nightjet s řídicím vozem 80-91.701.

Nové propojení depa Vršovice s ONJ

Dalším tématem je aktivita ČD směřující k zefektivnění propojení dvou sousedících pražských dep, která vedla k vybudování "nového spojení" mezi depem Praha-Vršovice a ONJ.

Snímek:

Vůz 854.004 jedoucí z ONJ do Vršovic po nově zbudované koleji, klesající do úrovně vlečky Teplárny Michle, která se nachází vlevo.

NYMWAG CS po prvním roce činnosti

Přesně před rokem, konkrétně 26. 3. 2020, dokončila společnost NYMWAG CS první vůz postavený v nymburských dílnách poté, co sem vrátila výrobní činnost. V reportáži se podíváme na aktuální dění v těchto dílnách.

Snímek:

V hale č. 3 jsou kompletovány hrubé stavby vozů - na jedné lince pro kontejnerové vozy a na dvou pro cisternové.

Další úsek VRT do regionu Levante

Další infrastrukturní téma nás zavede do španělského regionu Levante ("východ"), kde byla v únoru zprovozněna vysokorychlostní trať do města Orihuela. Ne vše zde šlo hladce a dotyčný úsek doposud není zprovozněn až do města Murcia, kam ve skutečnosti směřuje. Více naleznete v ŽM 3/21.

Snímek:

Jednotka AVE řady 102 Renfe mezi stanicemi Beniel a Orihuela na nejdelším viaduktu této části VRT.

A mnohem více!

Obálka 3/2021
Obsah

Skutečnost
  • Novinky na kolejích
    Nové motorové jednotky pro ČD
  • Kaleidoskop
    Výběr z aktuálního dění u Škody Transportation
  • Aktualita
    Výroba Nightjetů
  • Panorama
    Nové propojení depa Vršovice s ONJ
  • Reportáž
    NYMWAG CS po prvním roce činnosti
  • Spektrum
    Kabelové žlaby DRAE-KA
  • Infrastruktura
    Další úsek VRT do regionu Levante
  • Novinky
    Nové jednotky pro LNVG
  • Obzor
    Alstom: lepší vrabec v hrsti nežli RATP na střeše
  • Horizonty
    Novinky z rozchodu 1 520 mm
Model
  • Novinky na trhu
  • Aktualita
    Novinky firmy Kuehn v roce 2021
  • Skutečnost a model
    Model řady 365.4 od firmy Schirmer v TT
  • Představujeme model
    Set vozidel RegioJet v N od Arnoldu
  • Skutečnost a model
    Model řady 404.0 ČSD od firmy BLM v H0
    Vozy „Altenberg“ od firmy Kuehn v TT
  • Modelářská dílna
    I-Track Rondela a skryté nádraží