Stavba depa promo
Škoda 2024

Modernizace metra v Lisabonu


publikováno 10. 05. 2021 12:49


Smlouva byla potvrzena portugalským účetním dvorem dne 5. 5. 2021 poté, co se její podpis uskutečnil již 8. 2. 2020 (!) jakožto výsledek vyhodnocení mezinárodního výběrového řízení ML vyhlášeného v září 2018.

Kontrakt ve výši 114,5 mil. EUR zahrnuje dodávku 14 třívozových jednotek z rodiny METRO firmy Stadler a dodávku vlakového zabezpečovače CBTC (Communications-Based Train Control) typu Trainguard MT od společnosti Siemens. Tento systém bude instalován na modrou, žlutou a zelenou linku metra, přičemž firma Siemens bude také upgradovat stávající zařízení a namontuje mobilní část CBTC jak do stávajících 70, tak do 14 nových vlaků. Smlouva předpokládá, že první jednotka bude dodána v prvním čtvrtletí 2023 a poslední ve třetím čtvrtletí 2024.

Nové vlaky budou mít maximální rychlost 70 km/h a budou napájeny napětím 750 V ss z třetí kolejnice. Skříně budou z nerezové oceli a na bočnici každého vozu budou mít troje dvoukřídlé dveře. Jednotky o délce 49,6 m a šířce 2,78 m budou mít 90 sedadel uspořádaných podélně a dvě místa pro vozíčkáře. Dále nabídnou plochu pro až 450 stojících cestujících (6 os./m2). Vlaky budou zpočátku vybaveny systémem CBTC úrovně GoA2, ale budou moci být upgradovány na úroveň GoA4, tedy na plně automatický provoz.

Smlouva též zahrnuje technické školení pro provoz a údržbu, jakož i preventivní a korektivní údržbu veškerého zařízení po dobu prvních tří let a dodávku náhradních dílů a spotřebního materiálu pro preventivní údržbu po dobu dalších dvou let. Dohodnuté dodací období všech systémů činí 77 měsíců, předběžně je schválení plánováno na rok 2027.

Související novinky
Sdílejte